Aandacht voor de Nationale Isolatieweken!
Dit Pluimers Isolatie op locatie event hebben wij gepland in de Nationale Isolatieweken, deze zijn op 27 september van start gegaan. Zij waren aanwezig om opnames te maken voor de aftermovie. Blijf de kanalen dus goed in de gaten houden.
Inzicht geven
De Nationale Isolatieweken zijn bedoeld om consumenten inzicht te geven in hun eigen situatie en mogelijkheden om aan de slag te gaan. Zelf of met de hulp van een professional. De verbetercheck van Milieu Centraal op www.VerbeterJeHuis.nl is hiervoor een mooi vertrekpunt. Als enigszins duidelijk is waar in de woning kansen liggen voor verduurzaming, spelen vragen als: Wat kosten de isolatiemaatregelen? Welke financieringsmogelijkheden zijn er en wat past bij mijn situatie? En hoe ga ik de maatregelen uitvoeren: zelf, door een professional of een combinatie hiervan? De deelnemende partijen bieden startende denkers op het gebied van woningisolatie vooral praktische ondersteuning en handelingsperspectief.
Krachten bundelen
De deelnemers (bedrijfsleven, publieke sector en ngo’s) hebben de krachten gebundeld om een stevige impuls te geven aan het verder verduurzamen van de Nederlandse woningmarkt. Naast de gezamenlijke promotie en activiteiten zijn er ook nieuwe samenwerkingsverbanden ontstaan om consumenten nog beter op weg te helpen bij het verduurzamen van hun woning. Aan de campagne nemen veel bedrijven en instanties deel zoals: Iedereen doet WAT, Milieu Centraal, SVn, Klimaatstichting HIER, SlimmeBuur, Klimaatverbond Nederland, Doe het zelf. Doe het duurzaam!, Bauhaus, Hubo, Gamma, Praxis, VENIN, Pluimers Isolatie, De Hypotheekshop, ABN AMRO, ING, Nationale Duurzame Huizen Route en diverse gemeenten.